Linda

Välkommen Lördag och solsken
Idag vaknar man upp till solsken och lite energi påslag tackvare detta.
Igår var jag ju hos dietisten och hon sa att det var viktigt att jag käkade frukost för min sjukdom, jag är ju ganska dålig på det där med frukost, äter det typ bara de dagar jag jobbar dagtur, vilket då blir väldigt sällan eftersom att jag mest jobbar kväll nu. Så idag fick det bli en lång frukost med älsklingen, mycket gott fanns det att tillgå.
 
Min frukost denna dag fick bli:
 
* 2 smörgåsar en med stek ägg och en med grillad kyckling.
* Naturellyoghurt med vindruvor och jordgubbar i.
* 1 glas proviva med hallon och björnbär
* 1 kopp te med ingefära, apelsin och kanel i
Så ja denna dag blev det ju en stadig rukost kan man säga. 
 
Här hemma ska jag och sambon snart dra igång och städa, sen kan det tänkas att det blir en promend efter det. 
Ikväll ska vi träffa grannarna U&V för lite mat och kanske spel eller film, vi får se vad vi hittar på helt enkelt.
 
Igår fick jag tråkiga nyheter från mamma, pappa har antagligen fått en till stroke och tyvärr som det var igår då vi hälsade på honom, så har han tappat talet helt han fick inte fram ett ljud men han försökte det märktes. Hoppas han får tillbaka talet. 
 
Nej nu är det dags att kicka igång denna dag 
Ha det fint så ses vi 
 
 
 
Kram Linda 
Sandra

vet inte om min första kommentar försvann...

Här skiner också solen och jag har precit kommit hem från ishallen, riktiga kontraster...
Intressant med dietisten, vad sa hon om mellanmål?? kolhydrater?? protein??

Tråkigt med din pappa jag hoppas verkligen han blir bättre

Kram och ha en fortsatt fin lördag

Sandra

Svar: Dietisten tyckte att jag skulle äta 5-6 gånger om dagen så typ 2-3 mellanmål. Men det tror jag aldrig att jag kommer fixa, jag är inte så hungrig av mig mellan måltiderna. Hon sa inte så mycket om kolhydrater och protein, hon pratade mest utifrån min tarmsjukdom, så inte så mycket för att gå ner i vikt.
Tror din första kommentar försvann har bara fått en av dig.
Jag hoppas med min pappa blir bra igen men det såg inte så ljust ut igår tyvärr.
Ha en härlig helg
Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress