Linda

Fjätervålen
Japp då är vi här för en kort stund kom sent igår och åker hem imorgon. Men det är så härligt att vara här och här är det faktiskt snö dock väldigt lite mot vad det brukar vara, men det kan hända att det blir enda snön man får se år. Här är det ca 6 minus ut. Hela gänget utom jag har dragit till Idre för att att ta skoterkort, så jag hoppas att de har det jätte kul. Jag själv ska pynta till här i stugan så det blir lite julstämmning här med, vi kommer ju tillbaka om en vecka igen, men då stannar vi veckan ut så då hinner man göra lite mera saker. 
 
Igår var vi på ultraljud och allt såg bra ut med vår lilla tjej så det känns ju riktigt skönt. Ja halva tiden har gått oj oj vad tiden rusar på men det ska bliså mysigt att få möta vår lilla tjej då det är dags. 
Vad hittar ni på denna helg? Kanske är ni ute och jagar de sista julklapparna? eller så har ni det fixat och börjar varva ner inför Julafton, jag själv kommer jobba Julafton på dagen fram till 14 sen blir det att fira lite med Andreas syster och man. SAen på kvällen så åker vi till Katrineholm och firar med min mamma och min bror. Min mamma är mycket sämre i sin cancer nu så hon är inte så pigg så det blir en väldigt lugn Julafton hemma hos henne där hon får full service och blir ompysslad på bästa sättet. Det kommer kännas konstigt denna julen det är första julen utan min kära far må han vila i frid, han är på en bättre plats nu än vad han var sista tiden. 
<3 ÄLSKAR DIG PAPPA <3 
 
Det känns så fint att både mor och far fick komma med hit upp till Fjätervålen och se hur fint det är här, det var sommar då och vi var iväg på en massa utflykter och det var vackert väder. 
 
Bjuder på lite bilder från Fjätervålen i vinterskrud 
 
 
 
 
 
 
Kram/ Linda 
 
Sandra

Hej hej

såå härligt att få se snö, här på västkusten regnar det och är såååå grått. I år tycker jag verkligen att julkänslan är noll, inte för att vara negativ men njae hos mig har den inte hittat hit men man får göra det bästa av den.. granen lyser vackert på kvällen det är mysigt..
Halva tiden redan? ojoj...
Jag tänkte på dig när jag såg baby sängkläder på Hemtex ett jättefint ljusrosa med harlequin rutor om man nu gillar det ;-)
Beach house påslakan är svindyra, men så sköna, det hade jag rekommenderat till lilla dottern, jag gjorde ett rea kap en gång till minstingen, så håll utsikt, ev rabatter;-)

Förstår att det blir en tuff jul för dig men som du säger du vet att din pappa har det bra och så härligt att få bära med sig att dom båda fått möjlighet att se Fjätervålen..

Kram Sandra

Svar: Ja det var så himla mysigt med lite snö, men det var väldigt dåligt med snö mot vad det brukar vara där. Jag har heller ingen större julkänsla, visst det är pyntat och så men nej den vill inte infinna sig riktigt, kanske också för att jag jobbar julafton men jag har glädjen att få jobba dag så jag är nöjd ändå. Men jag tror också lite hänger på att jag innerst inne vet att detta troligtvis är sista julen som mamma finns kvar med, så det är liksom lite som jobbiga blandade känslor kring denna julen. Åh måste in och kolla på hemtex på sängkläderna. Jag får dock hålla fingrarna i styr och inte klicka hem för mycket, har redan handlat massor hehe. Idag så körs våran gästsäng över till Andreas mamma så man kan börja piffa lite mera i barnrummet nu.
Tyvärr är jag hemma från jobbet idag har grymt jobbigt med mina händer som domnar och gör ont och i helgen var det fruktansvärt kunde inte ens stå och röra i köttfärsen med höger hand för det gjorde så ont.
Ja det känns jätte härligt att de fick uppleva Fjätervålen de tyckte det var så mysigt att vara där.
Ha en fin dag
Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress