Linda

Bloggrum blev gästrum
Japp jag och sambon satt här och tänkte lite på framtiden, vi försöker ju skaffa barn men det går segt, vi har försökt i snart 1 år nu. 
Men man måste ju ändå ha en plan
Så vi kom fram till att bloggrummet ( gröna rummet ) som jag kallar det ska ju givietvis vara barnrum när den dagen kommer, det ligger bredvid vårat sovrum, så vi bestämde oss för att flytta om lite.
Så nu blev planen denna istället att det vi hade som gästrum blir nu bloggrum/ walk in closet så småningom och bloggrummet blir gästrum. Så tänkte visa lite bilder på hur det blev. De som har störst problem med omflyttningen är mina katter, de luktar och går och tittar först i gästrummet sen i bloggrummet, det är ju något som är fel enligt dem.
 
FÖRE:
 
Gästrummet
 
Bloggrummet
 
EFTER:
 
Bloggrummet
 
Gästrummet
 
Kram L
 
Sandra

Lite ommöblering kan allt förnya!
Jag är vrålhungrig så fort jag vaknar.. Jag äter fem ggr per dag då är det två mellanmål utöver frukost lunch och middag. Lite som Skalman med matklockan hehe

Jag vet inte hur privat du är med göra barn situationen! Jag tycker att du ska skaffa hjälp typ NU! Ringa mvc och be att få en undersökning. Ligg på dom i min kommun var det inga problem..Vi försökte i tre år, det var faktiskt hemska tre år... efter ett år tog vi hjälp, det var mig det var fel på jaghade för lite ägg och och då fastnade ju ingen spermie så jag fick äggstimulerande för att öka antalet ägg, men det gick ändå inte... och ju mer man tänker och vill ju svårare blir det att bli gravid...
Vi gick privat för att göra IVF, där fick man hjälp med en gång, såklart när man betalar :-)
Nu var situationen för oss att detta var några veckor innan semester tider och de stängde i 5 veckor så han ville inte skriva ut och ge mig sprutor och börja stimulera när vi ändå inte skulel göra det så han frågade om vi kunde vänta 5 veckor, och fem veckor då var ju inte så fasligt länge...
Jag fick en tid att återkomma i Augusti det året för insättning, jag behövde aldrig för den sommaren tog det sig på naturlig väg...
Förstår att du kanske inte vill läsa att det gick vägen för mig men jag vill bara säga att du är absolut inte ensam det är många där ute som bär på samma längatn som du...
Så ring dom och kolla! nu då ;-)
Eller du kanske redan är i kontakt med MVC?

Ha en bra dag
Kram Sandra

Svar: Tack Sandra för dina rader härJag tänkte ge det 1 år sen ska vi skaffa hjälp så har det inte hänt något innan April, Maj så ska vi ta tag i det.
Jag har läst hos många bloggare att de inte alltid har haft det så lätt att bli gravid och vissa blir det direkt. Men som sagt absolut ska vi kolla upp det för barn vill vi båda ha om det så bara blir att vi hinner med att skaffa ett, eftersom min ålder tar ju ut sin rätt även på det området.
Det känns alltid lite bättre att veta att man inte är ensam om olika problem.
Så tack för dina rader
Kram Linda
Linda

Anonym

Inte för
Att du är gammal men med tanke på att bli gravid så hade jag inte tvekat att ringa nu ibland tar ju sjukvården några veckor på sig dom med innan man får komma kram

Svar: Ja det är dock sant, vi får se hur vi ska göra med detta.Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress