Linda

Söndag och ledig dag
Idag vaknar vi till strålande sol men minusgrader. Natten har varit en plåga då jag haft så j...a ont i mina händer och det fortsätter tyvärr nu när jag klivit upp med, det bränner som eld i dem och värker och jag kan knappt räta ut fingrarna på höger hand utan att nästan skrika av smärta, så här sitter jag med min skena till handen som jag endast ska ha nattetid egentligen, men klarar mig inte utan den just nu.
Så hur har helgen då varit för övrigt? 
Igår hade jag en riktig storstädar dag efter att hantverkarna varit här och dammat till ordentligt, känns skönt nu när det är klart. Min sambo han var iväg och körde rally igår men denna gången gick det tyvärr inte bra han fick bryta efter första sträckan då bilen gått sönder efter ett hopp/ flygtur på något ställe. Men hellre att bilen är trasig än min lilla älskling, bättre lycka nästa gång mitt hjärta. 
Ja lite så har min helg sett ut, idag står det  inga planer på schemat alls och det känns skönt då jag har så ont.
Senare under dagen så måste vi åka och handla för annars har vi inget att äta ikväll, det börjar eka lite tomt här i kylen och frysen så. Men det blir nog att vi handlar hem saker från Ica Ekängen och får det hem kört hit till dörren. Ska ta ett snack med mannen i huset och se vad han säger, annars får det nog bli Willys denna gången. 
 
Nu tänkte jag fråga er här ute som har fått barn, när fick ni sitta i samtal med läkaren och prata om hur förlossningen skulle vara m m ? Jag hade en tid i Januari för detta samtal, men de ställde in den och jag skulle få en ny, men jag har ännu inte fått någon. Jag börjar känna mig stressad då det fakriskt bara är 10 v kvar nu ca innan bf, kanske känner jag mig stressad för att jag är en planerings människa och vill veta i god tid hur saker ska vara, eller så har de helt enkelt glömt bort mig. Ska ta upp dettta imorgon BM och sen måste jag få träffa en läkare för mina händer och se om det kanske blir sjukskrivning sista tiden inna den 13 Mars då jag ska gå hemma på gravidpenning, men helst vill jag ju inte det då det innebär sämre lön i Mars och den lönen kommer ändå inte bli hög. 
Ha nu en fortsatt härlig Söndag och njut av solen ni som har den. 
 
 
Kram Linda 
Veronica Wallgren

Visst är det spännande att prata om förlossningen, allt blir så verkligt och man känner att det närmar sig. Har också tio veckor kvar till bf :)

Svar: Hej och välkommen hit till oss.Kul att du har lika många veckor kvar som mig.
Hoppas du har en fin dag
Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress