Linda

Äntligen Fredag
Ja det har varit lite tyst från mig här inne på ett tag, jag har haft annat att stå i om man säger så 
* Fixat med mammas begravning ihop med min bror
* Åkt på tack och lov en lindrigare vaiant av vinterkräksjukan, men oj så nedsatt fortfarande ändå 2 dagar efter sista kräkningen, men kanske är för att jag har en liten till att vårda i magen som man blir mera slut.
 
Igår kom det papper från Försäkringskassan och de har fattat beslut om att jag ska få gravidpenning från 13 Mars till 1 Maj så det var ju något bra i allt elände som är annars runt mig. Jag missade min tid till BM i Onsdags eftersom jag fick kräksjukan, men som tur var så var de snabba att ge mig en ny tid redan den 27:e igen så det var ju bra, för som alltid oroar jag mig massor att något gått fel för det känns som att oturen bara byggs på. 
 
Jag ska försöka få min kära sambo att åka på en dags tur till Ikea antingen imorgon eller på Söndag, måste inhandla lite bra att ha saker... Så håll tummen för att han kan tänka sig denna dagstur. 
 
Vad händer annars i mitt liv, ja inte så mycket alls, jag har idag haft orken att plocka undan lite i röran som har skapats då jag varit sjuk, drog igång lite tvätt för att sanera lite efter kräksjukan, ska även bädda rent. Jag hoppas innerligt att min kära sambo slipper kräksjukan bara. Vi har två toaletter så vi har minimerat lite på risken där att använda varsin, sen är vi as noga med att tvätta händerna och sprita, har spritat av hela badrummet med. 
 
Nåja nu är det Fredag och jag är på bättringsvägen och vi får se om vi orkar göra något gott att äta till kvällen. 
Vi hade tänkt bjuda hit grannarna för middag i helgen, men känns som att vi inte ska utsätta dem för eventuella smitta. 
 
 
Kram/Linda
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress