Linda

Promenad och det som man inte vill ska hända
Hej alla där ute idag har jag och Levina haft en ganska lugn dag för runt 11 tiden idag så var jag på toa och Levina låg i soffan sen hör jag bara en smäll och förstår att Levina har ramlat i golvet, sen direk kom ett jätte skrik och hon grät och grät lilla <3 man känner sig så hemsk som mamma när detta händer.
Men hon mår bra och inga synliga skador heller, men jag ringde givetvis till BVC för att rådfråga dem om jag skulle göra något, men hon jag pratade med sa att jag inte behövde oroa mig och det var bra att hon började skrika direkt för annars kan det vara som så att hon har tuppat av och då är det värre. 
Men hur det än är så blir man så ledsen och orolig då något sådant här händer.
Det vi gjorde som mest idag var att ta en promenade på eftermiddagen så hon skulle få lite luft och hon somnade så skönt direkt. På våran lilla runda så passade jag på att stanna vid hästarna som finns utmed vägen och jag fick klappa lite på dem men de var försiktiga för att det var ju elstängsel runt hagen. 
Men nu sover lillan men det var svårt att få henne att somna ikväll.
 
Annars denna helg så händer det inte så mycket för mig, Andreas ska åka rallytävling denna helg med så vi blir åter solokvistar jag och Levina. På Söndag dok ska vi göra något mamman i huset gillar och det är att åka till Erikslund för lite shopping på Ikea och sen käka och fika gott på Erikslund. 
 
Nej nu blir det soffhäng innan jag tar en dusch för att sen så småningom gå för att sova. Men min kära sambo kommer snart lägga sig då han ska upp tidigt imorgon. 
 
 
Kram/Linda 
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Tror alla föräldrar varit med om detta, det är hemskt men det går ju oftast hur bra som helst. :)

Svar: Ja som tur är så går det oftast bra, de är tåliga de där små liven, men fy så hemskt det känns när det händer. Ha en fin kväll
Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress