Linda

Bvc och föräldragrupp
Idag var det då dags för mig och Levina att göra första besöket i våran föräldragrupp, vi var 8 st  mammor med våra bebisar i lite olika åldrar. Vi pratade om hälsa och sömn och sen gjorde vi babymassage. 
Levina var nöjd mesta delen av tiden och när vi efter att ha varit på föräldragruppen så var det dags för BVC besök och hon väger nu 5925 och är 63 lång, men hon ligger lite under i vikten, så sköterskan tyckte att vi kunde börja med små smakprov till henne, hon har provat lite banan redan och först tyckte hon nog allt att det var en konstig konsistens på det hon fick men sen tror jag hon tyckte det var lite gott med. Nu är vi åter hemma igen och jag glor på tv och Levina sover riktigt gott nu, det beror på massagen att hon sover länge nu. Så massage är nog ingen tokig grej för att få henne att slappna av ordentligt. 
Annars denna dag händer det inte så mycket alls håller på och tvättar lite, men annars är det väldigt softigt här hemma. 
Nej snart dags att fixa lite middag, sambon är och hälsar på sin mamma på sjukhuset så därför blir det sen middag för oss idag, men jag passade på att köpa en korv med bröd då jag var på ica så jag klarar mig ett tag till.
 
 
Levina testar det där med selfie.
Ha en fin kväll
Kram/ Linda
Marie

vad roligt med föräldragruppen, jag har kontakt med dem vissa, en vart jag bra vän med =D, var så roligt då vi träffades,

Svar: Ja man kan ju alltid hoppas på att man ska kunna få bra kontakt med de andra mammorna det vore så mysigt. Jag var med för första gången idag, missade första gången då vi var uppe i fjällstugan. Vi var 8 st mammor i gruppen denna gången får se om vi blir flera nästa gång. Det är mest små killar i våran grupp.Vad roligt att få kontakt så att man fortsätter ses efteråt med.
Ha en fin kväll
Kram Linda
Linda

Veronica Wallgren

Vad tyckte du om föräldragruppen? Vi har föräldragrupp de tre första måndagarna i varje månad och nästa vecka ska vi ha babymassage för första gången och det ser jag verkligen fram emot :)

Svar: Vi går varje Tisdag fram till den 28/10 tror jag är sista gången.Vi kör babymassage varje gång vi är på föräldragruppen. en pratar vi om olika ämnen varje gång. Jag tycker de är jätte trevligt att gå i gruppen, sist var vi 8 st får se om vi är flera denna gången.
Babymassage ä super, men bli inte förvånad om Eric sover otroligt mycket och länge den dag, för det gör de efter massage oftast Levina somnade vid 17 den dagen hon fick massage första gången och sov till 21 då vi väckte henne för mat, sen för att sova igen och hon sov hela natten med då.
Kram Linda
Linda

Veronica Wallgren

Tror verkligen att Eric kommer tycka om massage plus att det är bra med någonting som får honom att slappna av. Han älskar att bada men kan vara bra att variera med massage. Tack för att du sa det, då vet jag vad det beror på om Eric kommer sova mycket :) Kram

Svar: Åh vad jag önskar att Levina älskade att bada men hon avskyr det verkligen håller på att skrika ihjäl sig när hon badar i baljan.Massagen var däremot uppskattad av Levina.
Kram Linda
Linda

Veronica

Sist jag badade Eric badade vi tillsammans i badkaret. Han tyckte det var väldigt roligt :) Har ni badkar? Eller kanske testa och duscha med henne? :) Kram

Svar: Tyvärr har vi inget badkar saknar det så mycket. Hon är inte förtjust i duschning heller, dock har ja inte provat att dusch tillsammans med henne.Vi får prova lite där så får vi se om det blir bättre över tid.
Vilken tid på kvällarna brukar ni försöka lägga Eric, vi försöker någon gång mellan 20-21 men inte alltid det funkar.
Kram Linda
Linda

Veronica Wallgren

Jag duschade tillsammans med Eric på badhuset, var supermysigt :) Vi brukar lägga Eric runt klockan 21 så brukar han somna runt 21.30 :)

Svar: Här varierar sov tiderna lite, men oftast blir det runt 20-21 tiden. Nu sitter jag vid tv:n och softar lite.
Ha en fin kväll
Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress