Linda

Gårdagen
Igår hade vi grannarna över på lite middag det var som vanligt väldigt trevligt och mycket prat. 
Vi bjöd på grillat och till efterrätt så blev det frukt.
Vad hände mera igår då ja inte så mycket förutom att det städades och fixades här hemma, sen tog vi en happy hour mitt på dagen, vad innebär det då jo en tupplur mitt på dagen jätte skönt att bara lägga sig ner och koppla av 1 timme och ladda om batterierna lite, allra helst nu när man är preggo. 
Ja så mycket mera finns det nog inte att säga om gårdagen, så jag önskar er alla en skön Söndag 
 
 
 
 
 
 
Kram/Linda 
 
MADDISENJ.SE

Så fint ni hade gjort det.

Jag har bara tagit ut dagar på sjukpenningnivå, man måste ta ut ganska många sådana dagar innan man får ta av de på lägstanivån. Jag ska börja jobba nu i slutet av februari(ångest deluxe) och då har jag varit hemma med lillan i 1år med gick från jobbet redan i mitten av dec -14 så blir ju över ett år hemma, dock behövde jag inte ta av föräldradagarna förrän 11dagar innan bf. Fick havandeskapspenning då det inte fungerar att jobba på mitt jobb som höggravid.

Svar: TackJag har fått gravidpenning som det numera heter istället för havandeskapspenning så jag kommer gå redan den 13 Mars sen från den 1 Maj så blir det FP för mig med.
Jag förstår att du har ångest att börja jobba igen, men det blir bättre med pengar i alla fall om man ska tänka något positivt i det hela att återgå i tjänst.
Jag jobbar som boendestödjare så det funkar inte heller att jobba in i det sista då, och jag känner mig verkligen lika smidig som ett kylskåp nu och då har jag ett tag kvar innan det är BF.
Jag har ångest nu ikväll för att börja jobba imorgon har varit borta i 3 v först sem nyårsveckan sen för enskild angelägenhet då min mamma var dålig, sen en vecka hemma efter mammas bortgång plus i den veckan åkte jag på vinterkräksjukan med. Men det kommer säkert gå bra att jobba imorgon får jag hoppas börjar dock 7:15 hade hellre haft en kväll.
Ha en fortsatt bra Söndag det lilla som återstår
Kram Linda
Linda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress