Linda

Dagar och veckor som passera
Dagar blir till veckor som passerar fort förbi. 
 
 
 
 
Så vad har då hänt sen sist ja ni inte jätte mycket för vårat lilla hjärta har varit sjuk till och ifrån, det började med att hon fick vara hemma hela v 4 för förkylning och en risig magen, sen var hon på förskolan v 5 men lagom till helgen efter att vi varit och fixat saker med min bror i Katrineholm så fick hon 40 graders feber på kvällen när vi kom hem i Fredags, sen fortsatte det Lördag och Söndag, då hon inte orkar leka mer än korta stunder och hostar så mycket och är oerhört slemmig så valde vi att kontakta 1177 och fick komma till jouröppen vårdcentral, där fick vi i alla fall veta att hon inte har lunginflammation så det var ju bra vi var oroliga för det då hon är så slemmig och inte får upp det, vi blev ordinerade att ge supp regelbundet i 2 dagra plus att hon skulle få hostmedicin, men där är problemet hon vägrar ta den och blandar vi ut det i något så känner hon ju givetvis att det inte smakar som vanligt vilket resulterar i att hon inte dricker upp det. Sen det där med supp oj oj oj vad hon inte gillar att få det helt hysterisk varje gång. Så hur sjutton ska man göra. Jag blir lite orolig också över att hon inte äter och hon vill inte ens drick välling knappt som hon annars älskar.  
Nåja bara att avvakta och se vad som händer. Har ni några bra tips? Nog om detta
 
 
 
 
Men hörrni så mycket snö vi fått det är inte klokt, våran entre trappa har vi inte kunnat använda på flera veckor för att den är så hal och igen snöad, visst är det vackert och det blir ljusare. 
 
 
 
 
I Torsdags så hade jag fin besök av min kära vän K som bor i småland hon är här och utbildar sig några tillfällen nu, så givetvis passade vi ju på att ses, så himla roligt och mysigt att få sitta ner med en tjej kompis och bara babbla på om allt och inget, jag saknar verkligen det sen jag flyttade hit till Eskilstuna alla mina tjejkompisar som jag hade innan. Nu är det mest jobb och familj som gäller,men oj vad man behöver den där eller de där tjejkompisarna de liksom ger än energi och glädje. Nu får vi se när nästa tillfälle är som hon kommer hit. 
 
Nej kära ni nu börjar det bli dags att fixa till lite lunch, får se hur länge lill hjärtat sover nu. 
Ha en fin dag 
Kram Linda 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress