Linda

Det där med vardags motionen
Alltså hur dålig är inte jag på det att typ bara ta mig en promenad varje dag för att få frisk luft, jag kan sitta inne i flera dagar utan att vara ute något alls, jo det jag är ute är den lilla luft jag får när jag tar mig från huset till bilen, från bilen in till jobbet eller om jag ska iväg och handla något, det kan ju bara inte vara hälsosamt alls, det resulterar i att jag inte är pigg och inte har energi vilket är väldigt tråkigt, ska det vara så svårt att ta tag i det där med att få frisk luft, tack och lov så är ju Levina ute på dagarna när hon är på förskolan annars vore det ju inte bra för henne heller att få så lite frisk luft. 
 
Hur gör ni för att fixa vardags motionen? 
Jag undrar jag om jag efter att sambon har slutat jobba ska ta mig en promenad i alla fall runt kvarteret det är ju alltid en början, men det trist är att det då är mörkt ute och det är ju bättre att vara ute när det är ljust eller bättre men det är finare i alla fall, så idag blir det svårt att komma ut på promenad på dagen då vi har så mycket snö och jag är hemma och vabbar och det är nog jobbigt att dra vagnen runt.
 
Jag skulle också behöva komma igång med någon form av träning, kanske yoga vore bra för att slappna av lite i kroppen. Jag är ju väldigt spänd i mina muskler och väldigt stel numera, sen problemet som är störst är ju att jag har lagt på mig alldeles för många kilon extra. För hälsan skull så skulle jag verkligen behöva göra någonting, man vill ju se sitt barn växa upp och även orka leka massor med henne. 
 
 
 
 
 
Ha det fint kära ni
kram Linda 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress